پشت صحنه انتخابات مجلس

  

 

پیش خودم فکر کردم که اینجا هم که داره می شه امریکا هر کس که پول و قدرت داره می تونه به مجلس بره پس سهم نمایندگان مستقل چی می شه ……….

این روز ها بازار انتخابات داغ است اما داغتر از ان بازار افرادی است که دور و بر نامزدها می پلکند . روزهای اولی که ثبت نام کرده بودم نگران بودم که چگونه و با چه نیروی انسانی تبلیغات را اغاز کنم . هنوزچند روزی طول نکشیده بود که سرو کله چند نفر پیدا شد و ضمن ابراز خرسندی از حضور بنده در انتخابات گفتند به من کمک خواهند کرد . پیش خودم گفتم خدا را شکر این اراجیفی که شنیده می شود که می گویند مردم اخلاقشان عوض شده و همه دنبال پول هستند تنها یک شایعه بوده است . افرادی به این خوبی در کجای عالم وجود دارد که این چنین دلسوزانه قصد کمک دارند .در این رویا بودم که یک هفته ائی از ثبت نام گذشت وهر روز هم به تعداد این افراد و تشکلهای کمک کننده افزوده می شد و هر یک از انها ادعا می کرد که فلان نماینده را من به مجلس فرستادم . اصلا تنها من رگ خواب تهرانی ها را می دانم و من می توانم برای شما رای جمع کنم . و اگر می خواهی به مجلس بروی حتما باید کار را به من بسپاری و……هنوز متوجه اوضاع نشده بودم و همچنان در رویای سالهای پنجاه و هفت سیر می کردم . تا اینکه این افراد یکی یکی به سخن امده ومکنونات قلبی خود را مطرح کردند ..اولین سوالشان این بود که ایا جزء لیست هستی یانه . این سوال را به این خاطر می پرسند تا مطمئن شوند که ایا شما رای می اوری یا نه .دومین سوال انان از شما این است که اسپانسر( حامی مالی ) شما کیست من هم از دنیا بی خبر راست و حسینی می گفتم تنها برای خدمت امده ام و شما هم باید کمک کنید . اسپانسر (حامی مالی ) ندارم چون این کار را قبول ندارم .جز لیست هم نیستم چون می خواهم ازاد فکر کنم . وهیچ لیست جدی هم تاکنون از من دعوت نکرده است عضو ان شوم . بعد می گفتند خوب چقدر پول داری می گفتم اندکی که بتوانم اعلامیه چاپ کنم یکی از انها به طور جدی با تامل در جواب من گفت که خدا هم نمی تواند به تو کمک کند چه رسد به ما . پیش خودم فکر کردم که اینجا هم که داره می شه امریکا هر کس که پول و قدرت داره می تونه به مجلس بره پس سهم نمایندگان مستقل چی می شه . با این وضعیت . افراد مستقل بی پول هر چقدر هم که لایق و کارامد باشند هر گز نمی تونند در این مبارزه نابرابر موفق شوند و این وضعیت تنها یک فرصت سوزی برای ملت و کشور خواهد بود .

  

 
 پایگاه مرتضی غرقی

 www.ghoroghi.ir